marți, 13 iulie 2010

Sinistrată, săracă, septuagenară. Povestea tristă a bunicii Minodora

O femeie de 76 de ani din comuna Arbore a rămas fără nimic. Se mai bazează doar pe nepoţi şi pe o pensie de 120 de lei.

Viaţă amară pentru cei afectaţi de inundaţii, care au fost uitaţi de autorităţi. În localitatea suceveană Arbore, o bătrână de 76 de ani nu are din ce trăi. Ajutorul de la autorităţi pentru ea şi nepotul ei, la două săptămâni de la inundaţii, a constat în patru conserve şi doi litri de apă.

“Ce a fost în casă tot a măturat. Azi nu am mâncat nimic. Stau şi mă chinuiesc”, se tânguie Minodora Ciobotaru.

Puhoaiele i-au inundat gospodăria de patru ori şi de fiecare dată a luat-o de la capăt, însă acum e cel mai grav. Femeia se bazează pe un nepotul de 18 ani, care încearcă să salveze ce se mai poate din casă. Cei doi trăiesc dintr-un ajutor social.

“Primesc 120 de lei. Şi cu băiatul ce să fac? Mănânc mai puţin, mai cutare. Am avut cartofi, a luat sacii cu cartofi tot, făină. Tot ceea ce a fost a luat apa, tot a luat”, spune bunica Minodora.

Bătrâna se plânge că autorităţile au uitat-o. Primarul însă spune că femeia ar trebui să solicite strămutarea.

“A fost inundată şi în 2006. E adevărat că a intrat şi acuma apă, a fost colmatat. Are un nepot în Bucureşti. Am discutat cu dumnealui şi dacă poate să vină să mai ajute”, a afirmat primarul Ionel Hricescu.

Cu lacrimi în ochi, bătrâna mărturiseşte că şi-ar fi dorit să nu scape cu viaţă. “Am spus că dacă mă lua Dumnezeu nu era nimica. Îmi părea bine că m-am dus să mă odihnesc. Poate anul acesta se va îndura Dumnezeu să mă ia, să nu mă lase. Că tare m-am săturat”.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu